Nedan följer en guide för att lösa ett felmeddelande som kan dyka upp i Digiexam-klienten där det står "Lagringsfel - otillräckligt lagringsutrymme" eller "Insufficient storage" vid engelska som språkval.
OBS! Om du inte hittar mappen ”Digiexam” efter att ha gått in på ”%AppData%” eller andra mappar/filer, så kan det vara för att den är dold, eller så har du hamnat i fel mapp. Säkerställ att dolda mappar/filer är synliga först. Länk till: Microsoft guide för Windows 7, 8 and 10.
- Börja med att avsluta Digiexam-klienten om den inte redan är avstängd.
- På elevens dator: Tryck på Windowsknappen+R eller öppna Kör.
- Skriv in "%AppData%” och tryck på OK.
- Gå sedan in i mappen "Roaming" om du inte redan är i den mappen.
- Hitta mappen Digiexam och gå in i den.
- Hitta nu en mapp som heter Storage.
- Gör en kopia av mappen Storage och lägg kopian på skrivbordet och ta sedan bort originalmappen.
- Testa att starta Digiexam-klienten igen, använd samma användaruppgifter som när provet skrevs första gången och starta provet igen så ska det fungera utan problem och svaren ska finnas kvar.
Klart!
Kommentarer