Följ

Lagringsfel - otillräckligt lagringsutrymme (Windows)

Nedan följer en guide för att lösa ett felmeddelande som kan dyka upp i DigiExam-klienten där det står "Lagringsfel - otillräckligt lagringsutrymme" eller "Insufficient storage" vid engelska som språkval.

OBS! Om du inte hittar mappen ”DigiExam” efter att ha gått in på ”%AppData%” eller andra mappar/filer, så kan det vara för att den är dold, eller så har du hamnat i fel mapp. Säkerställ att dolda mappar/filer är synliga först. Länk till: Microsoft guide för Windows 7, 8 and 10.

  1. Börja med att avsluta DigiExam-klienten om den inte redan är avstängd.
  2. På elevens dator: Tryck på Windowsknappen+R eller öppna Kör.
  3. Skriv in "%AppData%” och tryck på OK.
  4. Gå sedan in i mappen "Roaming" om du inte redan är i den mappen.
  5. Hitta mappen DigiExam och gå in i den.
  6. Hitta nu en mapp som heter Storage.
  7. Gör en kopia av mappen Storage och lägg kopian på skrivbordet och ta sedan bort originalmappen.
  8. Testa att starta DigiExam-klienten igen, använd samma användaruppgifter som när provet skrevs första gången och starta provet igen så ska det fungera utan problem och svaren ska finnas kvar.

    Klart!

 


Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer