Följ

Lagringsfel - otillräckligt lagringsutrymme (Windows)

Nedan följer en guide för att lösa ett felmeddelande som kan dyka upp i DigiExam-klienten där det står "Lagringsfel - otillräckligt lagringsutrymme" eller "Insufficient storage" vid engelska som språkval.

OBS! Om du inte hittar mappen ”DigiExam” efter att ha gått in på ”%AppData%” eller andra mappar/filer, så kan det vara för att den är dold, eller så har du hamnat i fel mapp. Säkerställ att dolda mappar/filer är synliga först.

  1. Börja med att avsluta DigiExam-klienten om den inte redan är avstängd.
  2. På elevens dator: Tryck på ”Windowsknappen+R” eller öppna ”Kör”.
  3. Skriv in "%AppData%” och tryck på ”OK”.
  4. Gå sedan in i mappen "Roaming" om du inte redan är i den mappen.
  5. Hitta mappen "DigiExam" och gå in i den.
  6. Hitta nu en mapp som heter “Storage".
  7. Gör en kopia av mappen "Storage" och lägg kopian på skrivbordet och ta sedan bort originalmappen.
  8. Testa att starta DigiExam-klienten igen, använd samma användaruppgifter som när provet skrevs första gången och starta provet igen så ska det fungera utan problem och svaren ska finnas kvar.

Klart!


Var denna artikel till hjälp?
0 av 0 tyckte detta var till hjälp

Kommentarer